人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ザビエより新年のご挨拶

世界的な経済危機や新型インフルエンザの流行による混乱や不確実さが、私たちの住まう現代社会の某弱性に気づかせてくれました。それでも、恐れるあまり我を忘れてしまうならば、私たちは人生の方向を見失い、身動きできないほど脅かされ、生き延びるために自己中心的にしか考えられないような状態に陥ってしまうだろうことを、既に学びました。

私たちは、冥王星が山羊座入りしてからもう既に1年を生き抜きました。今や、私たちは世界がどこに向かおうとしているのかに気づいていますし、慈悲の道(思いやりの心)こそが、心をクリアに保つための確かな方法であることを理解しています。

2010年の占星術のチャートをみると、物質と精神の両次元間での葛藤が出ています。私が思うに、私たちはこの両方の領域で働かねばならないでしょう。

物質的でパーティや美味しいディナーに興じることのできる街、西洋と東洋の伝統を併せ持つ、人を惹き付ける個性的なユニークな街、ここ香港から、日本の大切な友人に、祈りを捧げます。みなさまに今年一年たくさんの幸せと繁栄が訪れますように。
また、スピリチュアル(精神的)な次元からも、いつも私の心にある国、日本にいる友人たち、教え子のみなさん、クライアントのみなさんのことを思い、日々欠かさずお祈りしています。

ザビエ・ベトコート

ザビエより新年のご挨拶_e0182773_16571977.gif





____________________________________________________________

NEW YEAR MESSAGE
The panic and uncertainty caused by the financial global crisis as well as the influenza outbreak opened our eyes about the vulnerability of our modern world. However, we learned that if we let ourselves be carried away by fear, either we lose our direction in life or we remain petrified thinking selfishly only about survival.
We have already gone through the first year with Pluto in Capricorn, we are now aware in what direction the world is heading, so we know that the safest way to maintain our minds clear is the road to compassion.
The astrological chart for this year displays a struggle between the material and spiritual dimensions. I think we have to work with both.
From Hong Kong and from the material dimension, enjoying lost of parties, delicious dinners, both in Western and Eastern traditions, the great charisma of this unique city, l send my best wishes to all my dear friends in Japan for their happiness and prosperity for this New Year. From the spiritual dimension l pray every single day for my friends, students and clients in Japan, the country that is always in my heart.
Xavier

by xavier_astro | 2010-01-01 00:00 | メッセージ  

<< ハウルの動く城 (3) ハウルの動く城 (2) >>